فرازهایی از دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان:

بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا… 
بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها…
بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی…
بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.
* التماس دعا*

انفجار توئیتر با اعلام توافق ایران!

اخبار و وقایع جهانی علاوه بر اینکه در دنیای واقعی اثر گذار هستند، دنیای مجازی را هم تحت تاثیر خود قرار می دهند، اتفاقی که اینبار پس از مذاکرات در فضای توئیتر به خوبی قابل مشاهده بود
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایران در گزارشی نوشت: شبکه‌های اجتماعی مملو از عکس‌ها، ویدئوها و تحلیل‌هایی در این زمینه شد. فضای مجازی، پیش از این نیز به عنوان یک ابزار اطلاع‌رسانی قوی مورد توجه کاربران و همچنین اعضای تیم هسته‌ای قرار گرفته بود. اکنون می توان شبکه‌های اجتماعی را عاملی قدرتمند در پیشبرد و به ثمر نشاندن این توافق هسته‌ای دانست.

انفجار توئیتر با اعلام توافق ایران!

گفت‌و‌گوی توئیتری کاربرانمذاکرات هسته‌ای به عنوان طولانی‌ترین مذاکرات تاریخ دیپلماسی برای روزهای متمادی موضوع اصلی گفت‌و‌گو در شبکه‌های اجتماعی مختلف بود ولی در این میان، توئیتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در جریان این مذاکرات، یکه تاز شد. بسیاری از پیام‌های اعضای تیم هسته‌ای را به سرعت به گوش کاربران، روزنامه نگاران و خبرنگاران می‌رساندند و با انتشار هر خبری، کاربران توئیتر به سرعت به آن واکنش نشان می‌دادند.
توئیتر در ساعات پس از اعلام خبر توافق هسته‌ای نیز همچنان مراجعان زیادی داشت. پس از توافق هسته‌ای و همزمان با توئیت‌های سیاستمداران،  ادامه مطلب ...

تصویب قریب‌الوقوع قطعنامه توافق هسته‌ای ایران

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه روز دوشنبه خود توافق هسته ای ایران با گروه 5+1 را بررسی و مورد تصویب قرار خواهد داد.
خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، اعضای شورای امنیت صبح روز دوشنبه به وقت محلی قطعنامه ای را به تصویب خواهند رساند که طبق آن، توافق هسته ای به دست آمده در وین را به رسمیت شناخته می‌شود.
بر اساس این گزارش، دیپلمات های حاضر در سازمان ملل روز گذشته اعلام کردند این جلسه ساعت 9 بامداد دوشنبه آینده به وقت نیویورک (13 به وقت گرینوویچ) برگزار خواهد شد. 

به گفته دیپلماتها، این جلسه تنها یک تشریفات خواهد بود چرا که پنج عضو دائمی شورای امنیت (امریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) درخصوص آن مذاکره کرده و به توافق رسیده اند.

قطعنامه ای که روز دوشنبه تصویب می شود، راه را برای آغاز روندی باز می کند که به لغو تدریجی و مشروط تحریم های بین المللی علیه ایران منجر خواهد شد. 

در صورتی که تهران به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد، هفت قطعنامه ای که شورای امنیت در سال 2006 علیه ایران تصویب و بر اساس آن، تحریم هایی علیه ایران وضع کرده است، لغو و تدابیر اتخاذ شده در توافق وین جایگزین آن خواهد شد.

مساحت داعش ۱۷۵ تا ۳۰۰ هزار کیلومتر

مساحت داعش متأثر از تحولات میدانی دو کشور عراق و سوریه کاهش یا افزایش می‌یابد که البته انجام عملیات نظامی گسترده در گذشته باعث عقب‌نشینی تروریست‌ها از برخی مناطق از جمله "جرف‌الصخر" در استان "کربلا" گردیده است.
به گزارش افکارنیوز، تروریست‌های داعش در 4 سال گذشته اقدامات گسترده خونباری را در منطقه غرب آسیا کلید زده‌اند و تلاش می‌کنند تا وسعت خود را گسترش دهند.

بدین منظور سرکرده این گروه تروریستی خط مشی‌ را برای خود تعریف کرده و براساس چشم انداز تروریست‌ها تا 5 سال آینده داعش باید علاوه بر فتح منطقه غرب آسیا، قاره آفریقا و بخشی از اروپا را فتح کند و برای خود ولایت‌های مختلفی اعم از "مغرب"، "آندلس"، "ارض الکنانه"، "حجاز"، "شام"، "عراق"، "یمن" و ... را تعریف کرده است.



مساحت داعش 175 تا 300 هزار کیلومتر مربع



اما هنوز این گروه تروریستی  ...
ادامه مطلب ...

ارتش یمن مواضع سعودی را در هم کوبید

ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع ارتش عربستان را با موشک های دست ساز هدف قرار دادند که خساراتی به آن وارد شد و به فرار سربازان سعودی انجامید.

به گزارش العالم، ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات تجاوزکارانه عربستان، پایگاه نظامی "جناح" عربستان را به وسیله موشکهای کاتیوشا هدف قرار دادند. این نیروها همچنین به وسیله موشک های دست ساز "النجم الثاقب" یک سکوی پرتاب موشک را در منطقه "احد المسارحه" منهدم کردند.

این حمله به آتش سوزی عظیم در پایگاه و کشته و زخمی شدن شماری سرباز سعودی انجامید.
خبرها همچنین حاکی است که ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع سعودی را در منطقه "نفوقه" هدف قرار دادند .

 
ادامه مطلب ...